۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲

گزارش جلسه/

پاسخ به ابهامات در مورد روند اجرای آزاد راه اراک - خرم آباد/ نقشه تغییر نخواهد کرد

پاسخ به ابهامات در مورد روند اجرای آزاد راه اراک - خرم آباد/ نقشه تغییر نخواهد کرد

بروجرد - خبرگزاری مهر: در حالیکه برخی ابهامات در نزد مردم بروجرد در زمینه اجرای پروژه آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد وجود داشت، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان به تشریح جزئیات اجرای این پروژه پرداخت و به مردم اطمینان داد که بروجرد در این پروژه به بن بست نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه آزاد راه اراک - خرم آباد و راه آهن دورود - بروجرد - ملایر در سال 90 توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت در روستای دینار آباد بخش مرکزی بروجرد کلنگ زنی و در آن مراسم با ارائه اطلاعات نقشه آزاد راه این پروژه به طول 203 کیلومتر معرفی شد.

با گذشت زمان زمزمه هایی مبنی بر تغییر نقشه آزاد راه اراک - خرم آباد و به بن بست افتادن بروجرد به گوش می رسید که مردم بروجرد را نگران کرد.

در روزهای اخیر با نشر خبرهایی چون حذف 70 کیلومتر از این پروژه و دور شدن بروجرد از این محور بر نگرانیهای مردم بروجرد افزوده شد و جامعه خبری و مسئولان و مردم را به واکنش در زمینه صحت و سقم این خبر واداشت.

به دنبال واکنش اصحاب رسانه شهرستان بروجرد و تقاضای این قشر برای پاسخگویی مدیریت اجرایی استان به ابهامات موجود در اجرای پروژه آزاد راه اراک - خرم آباد، با درخواست نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یک جلسه با حضور مدیر کل مسکن و شهرسازی استان و خبرنگاران شهرستان در اداره مسکن و شهرسازی بروجرد برگزار شد.

شهرام ملکی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان بروجرد اظهار داشت: نقشه فعلی این پروژه همان نقشه اولیه آن در زمان کلنگ زنی بوده که تا کنون هیچ تغییری نکرده است.

وی افزود: طبق نقشه طول مسیر آزاد راه اراک- خرم آباد یا همان اتصال شمال به جنوب کشور 135 کیلومتر بوده که با یک شیب 6 درصدی فنی - مهندسی در دست اجرا است.

ملکی تصریح کرد: آزاد راه بعد از 30 کیلومتری اراک یعنی نزدیکی شهر مهاجران انشعاب گرفته و در منطقه "ده شیخان" و "دهکرد" به بروجرد متصل می شود و بعد از آن با گذر از "خایان" و "سیم لاکی" بروجرد از روستاهای بصری، بزازنا، دینار آباد در بخش مرکزی بروجرد عبور کرده و به سمت منطقه ورکوه بروجرد رفته و بعد از آن وارد حوزه بیران شهر و به مسیر پلدختر متصل می شود.

ملکی افزود: حداقل فاصله آزاد راه اراک - خرم آباد با میدان آیت اله بروجردی 13 الی 14 کیلومتر بوده و فاصله آزاد راه تا خرم آباد 15 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: طبق نقشه پروژه آزاد راه اراک - خرم آباد طول مسیر 135 کیلومتر بوده که در طول مسیر تونل ها و زیرگذرهایی برای سهولت دسترسی به مسیر ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نقشه آزاد راه اراک - خرم آباد همان نقشه اولیه در زمان کلنگ زنی بوده و مسیر اجرای آن تغییری نخواهد کرد.

همچنین بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: در توضیحات نقشه آزاد راه آمده است که بروجرد یک مرکز جمعیتی بزرگ است که با اجرای آزاد راه امکان ارتقاء این شهرستان در آینده نیز لحاظ شده است.

بنار این گزارش آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک قطعه ای از آزادراه تهران - بندرامام (ره) است که در صورت بهره برداری از این پروژه ملی زمینه تسهیل در ترانزیت کالا و خدمات در این محور فراهم می شود.

این در حالیست که احداث آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد در ادامه آزاد راه تهران - بندرامام (ره) با اعتباری در حدود 8000 میلیارد ریال در سفر سوم هیئت دولت به استان لرستان به تصویب رسیده است.

کد خبر 2117985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha